Strona główna / Struktura organizacyjna / V Wydział Ksiąg Wieczystych

V Wydział Ksiąg Wieczystych

 

Przewodniczący Wydziału Ksiąg Wieczystych

Arkadiusz Olejarnik Podział czynności

Referendarz Wydziału Ksiąg Wieczystych

Adrian Izdebski Podział czynności

 

Kierownik Sekretariatu Wydziału Ksiąg Wieczystych

Sylwia Nowak

Telefon:+48 (32) 45 94 640

Faks:+48 (32) 45 94 642

Ekspozytura Centralnej Informacji Nowych Ksiąg Wieczystych: +48 32 45-94-641

Lokalizacja: parter, pokój 1

Godziny przyjęć interesantów:

poniedziałek: 900 - 1800
wtorek: 730 - 1430
środa: 730 - 1430
czwartek: 730 - 1430
piątek: 730 - 1430

Informacja

Przeglądanie akt ksiąg wieczystych w archiwum KW możliwe jest codziennie w godz. 900 - 1300 po uprzednim zgłoszeniu telefonicznym pod numerem (32) 4594640.

Adresy poczty elektronicznej

Adres poczty elektronicznej wydziału: ksiegi.wieczyste@raciborz.sr.gov.pl

Właściwość rzeczowa Wydziału

Wydział V Ksiąg Wieczystych prowadzi księgi wieczyste w systemie informatycznym dla nieruchomości położonych na obszarze właściwości miejscowej Sądu Rejonowego w Raciborzu, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 16 marca 2006 r.
(Dz. U. z dnia 27 marca 2006 r.).

Wnioski i pisma inicjujące postępowanie sądowe składane są w Biurze Podawczym Ksiąg Wieczystych (parter, pokój nr.1 - drzwi na lewo od wejścia głównego).

W Wydziale V Ksiąg Wieczystych można składać wnioski:

  • o wydanie odpisu z księgi wieczystej - wniosek składa się w Ekspozyturze Centralnej Informacji (parter, pokój nr 1),
  • o założenie księgi wieczystej dla działki na podstawie decyzji lub przyłączenie działki do istniejącej księgi wieczystej,
  • o odłączenie działki z księgi wieczystej i założenie nowej lub przyłączenie do istniejącej księgi wieczystej,
  • o założenie księgi wieczystej dla własnościowego spółdzielczego prawa do lokalu,
  • o wpis własności w księdze wieczystej na podstawie prawomocnego postanowienia o:
        - stwierdzeniu nabycia spadku,
        - działu spadku,
        - podziale majątku,
        - zasiedzeniu,
        - przysądzeniu własności,
        - i innych
  • o wpis hipoteki,
  • o wykreślenie hipoteki,
  • o wpis zmian dot. wpisanych już hipotek jak np. kwota hipoteki, termin spłaty kredytu, wysokość odsetek , zmiana wierzyciela i inne,
  • o ujawnienie zmian w ewidencji gruntów,
  • o ujawnienie budynku, zmianę nazwy ulicy , nadanie numeru porządkowego budynku,
  • o zmianę nazwiska lub nazwy,
  • o wykreślenie służebności mieszkania,
  • o dokonanie wpisu o wszczęciu egzekucji z nieruchomości i wykreślenie tego wpisu,
  • o sprostowanie wpisu,
  • o wpis wszelkich praw, roszczeń, ciężarów i ograniczeń,
  • o zamknięcie księgi wieczystej.

Wnioski składane w Biurze Podawczym Ksiąg Wieczystych (zarówno wnioski o wpis do księgi wieczystej jak i o odpis z księgi wieczystej) muszą być opłacone w momencie składania. Wniosek, który nie został należycie opłacony zostanie zwrócony bez wezwania o uiszczenie opłaty.

Wysokość opłat w postępowaniu wieczystoksięgowym regulują artykuły od nr 42 do nr 48 ustawy o kosztach sądowych w sprawach cywilnych (Dz. U. Nr 167, poz. 1398); (Dz. U. z 2006 r. Nr 126, poz. 876).

Ekspozytura Centralna Informacja Ksiąg Wieczystych pobiera następujące opłaty od wniosków o wydanie:

  • odpisu zwykłego księgi wieczystej - 30 zł,
  • odpisu zupełnego księgi wieczystej - 60 zł,
  • zaświadczenia o zamknięciu księgi wieczystej - 10 zł.
Pokaż metryczkę  tego dokumentu drukuj  
Podpisał: Adam Lukoszek
Dokument z dnia: 15.12.2008
Dokument oglądany razy: 18 476
Opublikował: Adam Lukoszek
Publikacja dnia: 20.08.2014
 
Ukryj metryczkę  tego dokumentu     Drukuj 


Do góry